2014.09.03. Tokio Hotel TV [4. rsz] – “Vltoztassuk a zenekar nevt…?”
BILL: Az igazat megvallva tavaly kszen lltunk, hogy megjelentessk az albumot. Szval minden… a lemezkiad hallotta a dalokat. Meg volt mr a dallistnk…
TOM: Mr mindenki tervezgetett.
BILL: Mr mindenki tervezgetett, mivel mr nagyon kzel voltunk ahhoz, hogy fellpseket szervezznk, mr szinte elkezdtk a reklmozssal kapcsolatos dolgokat, mr terveztk a tvs megjelenseket. Majdnem elkezdtk sszelltani az idbeosztst, a csapat is izgatott volt. Mindenki kszen llt, hogy megjelentessk. s a sz szoros rtelembe vve, az utols pillanatban, vgl azt mondtuk, hogy “Ok, NEM”.
TOM: Nem is igazn mondtuk ki, hogy “nem”, inkbb… visszamentnk a stdiba, s elkezdtnk jra dalokat rni.
BILL: s nagyon j dolgok trtntek. Elkezdtnk dalokat rni a stdiban, s remek dolgokat vettnk fel, s az egy remek idszak volt a stdiban. n pedig “Ok, tudjtok, ezek a dalok, amiket most runk nagyon ersek, s tovbb akarok rni, tovbb akarom ezt csinlni, mert fantasztikus dolgok trtnnek.”
TOM: Figyelj… ez az… a msodik refrn… mikor folytatdik s a msodik refrn rsz kezddik… tkletes. Ebben a pillanatban gy rzem. gy rzem, hogy mikor elindul a riff (a dal gerince, ismtld dallamrszlet).
BILL: Tom s kztem az a klnbsg, hogy nagyon trelmes. Tom rohadt trelmes. Kpes a stdiban lni, hogy felfedezze a dolgokat, nagyjbl minden hangszeren tud jtszani, s ha esetleg nem tud, s mondjuk, olyanon akar jtszani, mint pldul az az tkozott space drum, akkor keres egyet, mert, hogy “, ez rdekesnek tnik”. n sosem csinlok ilyet. Utlok dolgokat felfedezni, ezrt sem jtszom egy hangszeren sem. Pldul leltem a gitrral, s ha t perc mlva nem tudok jtszani, akkor nem csinlom. Tommal pontosan tudjuk, hogy a msik mire kpes. Tom nagyon sok dolgot tud, amit n nem, s meg sem prblom, mert tudom, ” Tom tudja, majd megoldja”. Pontosan tudja, hogyan kell a dalokat kszteni, hol van a megfelel hangzs. s mikor elmondom neki, hogy mit akarok s tudom, hogy majd kitallja, s megvalstja. s gy tudja megragadni a dolgokat, ahogy senki ms.
TOM: Nha mskppen akarjuk a dolgokat. Van, hogy egy dalnl eljutunk arra a pontra, hogy n azt mondom, “Ezt a dalt gy szeretnm, blablabla…” s legtbbszr n nyerek, de aztn nha jssz, s azt mondod, hogy…
BILL: Nem.
TOM: Nem.
TOM: Nem.
BILL: Nem.
BILL: Nem.
BILL: Nem, nem, nem.
TOM: Nem.
TOM: Nem. Hogy lehet, hogy szerinted ez nem j?
Dal rszlet: “Mert egyek vagyunk.”
TOM: Innen kezdjk?
BILL: Nem.
BILL, TOM: “Mert egyek vagyunk”.
TOM: A legidegestbb, mikor Bill a rgzt flkben van, s elkezd jammelni s aztn kezdhetjk az egszet ellrl.
TOM: Szerintem ez j.
BILL: “Tom, nekem ez nem megy”.
TOM: Ok, mg egyszer… mg egyszer a kamerba!
BILL: “Tom, nekem ez nem megy”.
TOM: Pontosan ezt mondja nekem minden nap, “Tom, nem tudom megcsinlni, kibaszottul hlye vagyok hozz.”
BILL: Komolyan izgatott vagyok s persze, ideges, hogy megosszuk a vilggal azt, amin az elmlt pr vben dolgoztunk.
TOM: De mg is j, hogy vgre minden sszell, a hangzs szuper s bszkk vagyunk a dalokra, minden nagyon jl passzol.
BILL: Persze, teljesen j hangzs…
TOM: Nem, egy teljesen ms hangzs.
BILL: 5 v alatt olyan sok minden trtnt… Rengeteg emberrel tallkozunk, szerelmes leszel, ki szeretsz belle, olyan sok minden… Komolyan 5 vagy 4 v alatt…
TOM: Az let vltozik.
BILL: Igen, az let vltozik. Nagyon sok minden trtnt, s ez az j albumon is tkrzdik. Szinte mindent megvltoztattunk. Megvltoztattuk az egyttes logjt, megvltoztattuk az album kpi anyagt, mindenben nagyon hatrozott vlemnynk volt, hogy hogyan akarjuk.
TOM: s egyms kzt gondolkoztunk azon, hogy megvltoztatjuk a zenekar nevt. Tokio Hotelrl egyszeren csak “Tom zenekarra”. Vagy szimpln “Tom” vagy “Tom s a zenekar”.
TOM: Alapveten nagyszer volt. Billel elkezdtnk dolgozni a dalokon, n elkezdtem a dalokat kszteni, megrendeltem a ??? (valamilyen dalszerkeszt program) dolgoztam a basszuson, mintkat ksztettem. n programoztam a dobot s minden ilyesmit… n elkezdtem felvenni, aztn Gustav elkezdett dolgozni rajta, mert Gustav dolga a dobok, s Georg jtszott a basszusgitron, gy k foglalkoztak ezekkel. Meg van a sajt stlusuk, gy elkldtem nekik, s megkrdeztem ket, hogy tetszik-e nekik. Aztn otthon hozztettk a sajt elkpzelsket… Volt, hogy elmentnk Nmetorszgba, elmentnk a stdiba. Van egy hatalmas stdink Hamburgban s aztn ott vettk fel a dobot s a basszusgitrt. Mondtam nekik, hogy “Legyetek kreatvak, ksrletezzetek”. Hozzadtuk a programhoz s gy csinltuk rengeteg dalnl s aztn a vgn sszellt. Meg volt a menete s az l hangszerek… Ez egy j mdja, s pontosan azt a hangzst kaptuk, amit akartunk. Ez nagyon kirly! Szuper! Szerintem, minden egyes dal, amin a stdiban dolgoztunk, s a programmal ksztettnk a szmtgpen… kellett hozz az lhangszer hatsa. Erre volt szksgnk, mert nem DJ-k vagyunk, vagyis mg nem, szval… mi egy zenekar vagyunk, s azt akartuk, hogy meglegyen ez a “zenekar” rzs minden egyes dalban s szerintem sikerlt.
Kvetkez rsz: “A f ok, amirt Los Angelesbe jttnk” – 2014. szeptember 10.
A fordts Betty (http://www.tokio-h.com/) munkja. Ezton is ksznet rte.
|