B, mint Bill s Black Questionmark (Fekete krdjel)
INTERVIEW: Kt szavam van a B-re.
TOM: Bill?
INTERVIEW: Pontosan.
TOM: Bill, a kiss ronda (Bill nevet), kevs tehets…
BILL: … a htrnyos iker.
TOM: Igen, pontosan!
BILL: Ez meg kell most magyarznod, Tom!
TOM: A klst tekintve egyrtelm, ezen nincs mit igazbl magyarzni. a fiatalabb, kzlnk a naivabb. s t terheli minden felelssg, mg munka szinten is…
BILL: Ez vagyok n.
TOM: Nem, te vagy a kevsb tehets iker.
BILL: Mi a msodik kulcssz?
INTERVIEW: Black Questionmark.
BILL: A legels zenekarunk neve. Mr nem is tudom hny vesek voltunk, de azt gondoltuk, hogy nagyon kirly ez a nv.
TOM: Nem egy Nena dal inspirlta?
BILL: Nem, az dalnak cme csak “Fragezeichen” (krdjel) volt. De ez nem volt elg stt neknk, gy gondoltunk a “Black Questionmark”-ra s aztn lefordtottuk angolul.
TOM: gy gondoltuk, hogy ez sokkal nemzetkzibb s jval titokzatosabb.
INTERVIEW: Hogyan kpzeljk el a Black Questionmarkot?
BILL: Csak Tom s n voltunk. Akkoriban kezdtk el megrni az els dalainkat, s mi ebben is klnbztnk a tbbi zenekartl. k elszr addig prbltk a dalaikat, mg flottul nem tudtk eljtszani, de mikor mi megrtunk egy dalt, rgtn sznpadra akartunk vele llni.
TOM: Az volt a baj, hogy nem volt meg hozz a kpessgnk. n nagyjbl ngy akkordot tudtam lejtszani a gitron.
BILL: Nekem volt egy szintetiztorom, amin pr gombot kellett volna megnyomnom, gy lett volna basszusgitr s dob. Ezek ilyen elre felvett dolgok voltak.
TOM: De mr fellptnk ezzel a Grninger Badben, ahol ksbb felfedezett minket a producernk.
INTERVIEW: Mekkora volt akkor a kznsgetek?
BILL: Taln, 15, 20 esetleg 30 fs.
C, mint Comeback (visszatrs)
BILL: Semmi sem jut eszembe C-vel.
INTERVIEW: , ez j!
BILL: Szmunkra a visszatrs egy nehz sz, mert msknt ltjuk. A legutols album 5 ve jelent meg, de utna sokig turnztunk. Pldul Dl-Amerikban s 2011-ben jrtunk Japnban s Nmetorszgban is. Aztn gy egy vig sznetet tartottunk s utna kezdtnk el dolgozni az j albumon. gy szmunkra ez nem visszatrs.
D, mint Drum (dob), Devilish, DSDS, Deutsch (nmet)
TOM: D? D, mint Dora. Bill, akarsz valamit mondani a volt bartndrl? (Bill nevet) A dob jut eszembe. Mindig is dobos akartam lenni.
BILL: szintn szlva, Tom sokkal jobb dobos lenne. (nevet) Azt akartam mondani, hogy kzel sincs olyan j gitros, mint amilyen j dobos lehetne, mert folyton dobol valamint.
INTERVIEW: Ez azt jelenti, hihetetlenl j dobos lennl vagy, nem vagy olyan j gitros?
TOM: Szerintem, hihetetlenl j lennk.
BILL: Az a helyzet, hogy Tom a sznpadon gitrozik, de a stdiban mindent csinl. ksztette az egsz albumot.
TOM: Az az igazsg, hogy egyik hangszeren sem jtszom igazn jl, de mindenen tudok egy kicsit s elg kreatv vagyok, hogy jl szljon.
INTERVIEW: Ott van mg a Devilish is.
TOM: A Devilish a Black Questionmark eredmnye.
BILL: Ez volt az els igazi zenekar formcink Georggal s Gustavval, a Tokio Hotel elfutra.
TOM: Az j album szuper deluxe vltozatn hallhattok kt dalt abbl az idszakbl.
INTERVIEW: Jk?
BILL: Nem!
TOM: Vrjunk egy percet! Hallottam ket s szerintem szuperek. Hny vesek is voltunk, mikor felvettk ket? 12 vagy valami ilyesmi. Szval abban a korban!! Teljesen feltzelt.
INTERVIEW: DSDS?
BILL: Ez egy olyan kiruccans volt, amit nem fogunk jra megtenni.
INTERVIEW: Nmet (deutsch)?
TOM: Mg mindig gy beszlnk, mg Amerikban is. Amgy, szerintem hihetetlenl knos, mikor a nmetek llandan angol szavakat hasznlnak…
BILL: De velem is folyton elfordul.
TOM: Igen, velem is. De szerintem akkor is borzaszt knos.
E, mint EDM (Electronic Dance Music), Electronic (elektronikus)
TOM: EDM?
BILL: Errl nem nagyon tudok mit mondani.
TOM: n sem. Milyen ms sz van E-vel? Flgazmus (eargasm), hatrtalan htvge (excessive weekend)… Szerintem Georg tudhat valamit. Georg?
GEORG: Elektronikus (electronic)!
TOM: Igaz, az elektronikus zene az elmlt vekben iszonyatosan fontos szmunkra. Billel nagyon sokat buliztunk, sok elektronikus zent hallgattunk, tbb fesztivlon is voltunk, pldul Las Vegasban az EDC-n (Electric Daisy Carnival) s a Coachelln, ezrt nagy hatssal voltak az albumra is.
INTERVIEW: Igazbl erre cloztam az EDM-mel.
TOM: De az EDM egy kifejezs, amit mindenki hasznl s mindent illetve semmit sem jelent.
F, mint Freedom (szabadsg)
TOM: Lusta (faul)!
BILL: Szabadsg (freedom)! Szmomra ez a legfontosabb. De a munknkban a szabadsg a legnagyobb kihvs. A kreatv munkban meg van minden szabadsgunk termszetesen, de a tbbivel kapcsolatban pldul a magn let esetben ez sokkal nehezebb mr. Klnsen Nmetorszgban folytatott letnek nem sok kze volt mr szmunkra a szabadsghoz. Ezrt mentnk Amerikba s gy visszaszereztk a magn letnket ott. Ott simn kimozdulhatunk.
INTERVIEW: Mert senki sem ismer fel ott titeket vagy, mert valamilyen formban mindenki hres Los Angelesben?
TOM: Mindkett.
BILL: Szuper jl el lehet rejtzni a tmegben. Felteszel egy baseball sapkt, lehajtod a fejed s mr egyltaln nem vonod a figyelmet magadra. Nagyon sok rlt van, klnsen Venice-ben s Santa Monicn, minden zensznek s sznsznek ott van a strandja, mindenki ott van a szrakoztat iparbl s prblja magra vonni a figyelmet. Ott Tommal nagyon jl el tudunk rejtzni. A lesifotsoknak klnsen nehz, hogy eldntsk melyik szllodba, vagy partira menjenek este, mert a nap 24 rjban vannak sztrok a vrosban. gy mi htra dlhetnk s pihenhetnk.
G, mint “Girl Got a Gun”, Georg s Gustav
BILL: Vrj, nincs valami ms G-vel?
TOM: Georg s Gustav, vagyis a G-k, ahogy szoktk ket hvni.
BILL: Errl nincs is mit mondani, hahaha.
TOM: Nem, nagyon unalmas lenne, az emberek rgtn ellapoznnak. Beszljnk inkbb a “Girl Got a Gun”-rl.
BILL: Igen, ez az els dalok kzt volt, amit az j albumunkra rtunk.
TOM: Egybknt kszlt egy remek vide is a kliphez, taln a legjobb Tokio Hotel klip.
INTERVIEW: A klipben egy dhs n ldz egy erotikus antropomorf** szrs plss szrnyet.
BILL: Igen, az Toko a mi nagy pnisz plss jtkunk. Elszr transzszexulisnak akartuk t megcsinltatni, de aztn kitalltuk a transzvesztita eladkat, mert k egyszeren jobbak voltak a castingon.
**[Antropomorfizmus: A kifejezs olyan l vagy lettelen dolgokra, jelensgekre vagy elvont fogalmak emberi illetve kizrlagosan emberinek hitt tulajdonsgaira vonatkozik. Pldul a Napot emberi tulajdonsgokkal ruhzzk fel.]
H, mint Haare (haj)
INTERVIEW: Haj!
BILL: Haj? Haj, haj, haj! Nha megvltoztatom, de nem igazn fontos nekem.
INTERVIEW: Azt hittem, hogy van pr parkd.
BILL: Nem, csak egy van, egy hossz haj parkm, ami abbl a hossz hajbl kszlt, amit a DSDS alatt viseltem.
INTERVIEW: Knyelmes?
BILL: Teljesen. Szemlyre szabottan kszlt s nagyon knyelmes. Igazbl tbb parkt akarok hordani, mert gy sokkal jobb. Nem kell sokig csrgnm a fodrsznl, nem kell a hajamat festeni s egyszeren stlust tudok vltani, amikor csak akarok. Felteszem magamnak a krdst, hogy mirt nem jutott eszembe korbban. Rgebben mindig azt hittk, hogy a fekete hajam az parka volt, de nem volt az. s nagyon fraszt volt: minden reggel ms fl rn t kellett tuproznom a hajam. Egy nap biztos abba fogok belehalni, hogy mennyi hajlakkot llegeztem be. Akkoriban, aki ezt ltta, igazi traumt szenvedett el, most mr n is gy gondolom. De most, szerintem ksztetek pr j parkt a turnra.
TOM: Mind nagyon vrjuk mr ezt.
I, mint International (nemzetkzi)
TOM: Nemzetkzi (international)! Az, hogy 2007, 2008 ta vagyunk jelen klfldn – s ez a kezdetek ta nagyon jl ment – minden bizonnyal hozzjrult egy bizonyos knyelemhez, mert minden piac msknt mkdik s gy egy piactl sem fggsz mr, gy sokkal tbb szabadsgunk van a munknkban.
BILL: De igazbl sosem terveztk, hogy klfldn dolgozunk, egyszeren csak gy alakult.
INTERVIEW: Ms orszgokban klnbz imidzs alakult ki rlatok?
BILL: Amerikban egy szuper indie-rock zenekarknt ltnak minket. Ott sosem volt tma a korunk. Ott egybknt mindenki 6 vesen kezdi a karrierjt a szrakoztat iparban. 18 vesen szinte mr regnek szmtottunk ott.
TOM: Mondjuk az tny, hogy n vagyok az egsz vilgon a legnpszerbb tag. Prbltunk ezen vltoztatni prszor, mert jobb lenne igazbl, ha az nekes lenne a pldakp…
BILL: … de errl mr letettnk.
J, mint Jeruzslem, Jugendpreis Fernlernen (tvoktatsi dj)
BILL: Jeruzslem, jtszottunk ott 2008-ban. s nem sokkal eltte a nmet nagykvetsg meghvott minket egy vrosnz krtra, amit korbban nem jelentettek be. Igazbl j volt, csak az volt a baj, hogy mr a kosztmmben voltam.
TOM: Szp, hogy a ruhidat kosztmnek hvod. (nevet)
BILL: Mindegy, mr a fellp ruhmban voltam, a hajam be volt lve, ki voltam sminkelve s aztn ton voltunk ezekre a szent helyekre. Persze voltak ott emberek, akik mikor meglttak minket biztos azon gondolkoztak, hogy mi folyik itt. Nagyon knyelmetlenl reztem magam, tiszte idegbajos voltam.
TOM: De j volt utna a koncert.
INTERVIEW: Van egy msik kulcsszavam: Jugendpreis Fernlernen***.
TOM: Az egy olyan dj, amire klnsen bszkk vagyunk. (nevet)
BILL: Szerintem csak azrt kaptuk azt a djat, hogy a mdia beszmolhasson rla.
INTERVIEW: Hogy nz ki az a dj?
TOM: Mondjuk gy, hogy a dj nem nz ki jl, de van olyan, ami mg rosszabbul nz ki. Az Echo sem nz ki jl s mikor megkaptuk a Goldene Stimmgabelt mr le volt trve belle egy darab. Milyen djakat kaptunk mg?
BILL: A Goldene Penguin…
TOM: Igaz, a Goldene Penguin is egy klasszikus. Az egybknt az osztrk Bravo Otto. A Bravo Otto egybknt nagyon j lett. A Comet dj az, ami mindig nagyon gyorsan sszetrt.
INTERVIEW: Mirt trt ssze? Mit csinltok a djakkal?
BILL: Mikor sokat kltzl, idnknt leesnek.
TOM: A legtbbjk mr a backstage-ben sszetrt.
BILL: A Bambival pedig majdnem kivertem a fogam, haha.
***[A tvoktats fggetlen szakmai egyeslete plds s kivl teljestmnye miatt tlte oda Tomnak s Billnek a tvoktats djt 2009-ben az "ifjsgi tvoktats" kategriban.]
K, mint Kings of Suburbia
BILL: Tavaly jutott eszembe az album cmvel kapcsolatos tlet, mikor itt Nmetorszgban ltnk az autban s ton voltunk Georghoz s Gustavhoz. Ez arrl az rzsrl szl, mikor kis src vagy s azt gondolod, hogy te vagy a sajt vilgod kirlya.
TOM: Ez az nbizalom s a szabadsg rzs keverke, mg a mai napig is megvan bennem ez az rzs. Mikor bulizol a bartaiddal, vagy valami j trtnik veled. Egy rzs, amit iszonyat j s fontos, mg akkor is ha csak a sajt vilgodra koncentrldik, ami alapveten nem fontos. s meg volt bennnk ez az rzs, hogy valami lnyegeset alkossunk az albumunkra, gy ez lett a cme.
L, mint Lipcse, Loitsche s Los Angeles
INTERVIEW: Lipcse, Loitsche, Los Angeles.
BILL: Sosem tnt fel…
TOM: Mi jn Los Angeles utn? Lima?
BILL: Las Vegas! De igazbl nincs sok emlknk Lipcsrl, mert csak ott szlettnk, s az els szletsnapunk eltt Hannoverbe kltztnk. 6-7 ves korunkig ltnk ott, aztn Magdeburgba kltztnk, onnan pedig Loitsche-be. A legtbb emlknk abbl az idbl szrmazik, mikor Loitsche-ben ltnk, ami nem volt tl j.
TOM: Nem nagyon volt j.
BILL: s Los Angeles is igazbl elg unalmas vros.
TOM: Egy hatalmas klvros.
BILL: Szeretnk New Yorkba kltzni.
INTERVIEW: De New York nem L-lel kezddik. A sorminta rdekben Long Islandre kltzhetntek.
BILL: Akarok egy msodik otthont New Yorkban.
TOM: Szerintem folytatnunk kne az L-lel.
M, mint Monsun
BILL: Egy nagyon fontos dal szmunkra…
TOM: … amit letnk vgig jtszanunk kell a koncerteken.
BILL: De imdom jra s jra eladni.
TOM: De ideje, hogy mdostsunk rajta, mert klnben nehz lesz visszatrni a terepre.
BILL: De amgy jtszottuk az elz turnn is, nem?
TOM: Igen, de akkor mr a gitr lejjebb volt hangolva.
BILL: Ok, akkor majd csak mdostunk rajta.
N, mint Night life (jszakai let)
INTERVIEW: Semmi sem jut eszembe N-nel.
TOM: Nincs valami kedvenc filmnk, ami N-nel kezddik? De a kedvenc filmet a Titanic. De majd errl ksbb beszlnk a T-nl. (kuncog)
BILL: Akkor vegyk az jszakai letet.
TOM: Nagyon j.
BILL: Az jszakai let volt szmomra a legnagyobb inspirci ennl az albumnl, mert elszr mozdulhattam ki szabadon, s tnyleg nagyon szeretek szrakozni jrni. Az elmlt 4 vben elg sokszor megtettem ezt, taln kicsit tl gyakran is, de valsznleg azrt, mert volt mit behoznom. Nmetorszgban is prbltunk eljrni, de sosem volt olyan j az ismert okok miatt. De Los Angelesben belecsaphattunk az jszakai letbe. Ha egy htvgn otthon lk, s nem megyek sehova, tisztra lehangolt leszek.
O, mint On the road (turnzs)
BILL: Mit szltok a turnzshoz?
TOM: Ok?
BILL: Sokan azt hiszik, hogy a turn let csupa mka s kacags, de igazbl szmomra ez a munkm legfrasztbb rsze.
TOM: Biztos mindenki ismeri a rock’n roll s bulizs kzhelyt, de ez nem igaz. Lehet, hogy valakinl gy van, de…
BILL: Buli s rock’n roll? Ht biztos, hogy nem nlam. Turn alatt mindig arra koncentrlok, hogy ne betegedjek meg, kibrjak 3 hnapot gy, hogy minden este fellpnk. Ez tnyleg sokat kivesz az emberbl. Egsz nap tet kell innom, a lehet legkevesebbet szabad dohnyoznom, egy kis alkohol, szerintem elg unalmas. Msrszrl persze csodlatos, hogy koncertezhetnk. Biztos fogunk jra turnzni.
P, mint Pumba
INTERVIEW: Mit szltok Pumbhoz?
TOM: J lesz Pumba.
BILL: Kutykkal nttnk fel s Pumba a legjabb tagja a mi kutya csaldunknak. Pumba egy angol bulldog s most 10 hnapos. Elhoztuk Los Angelesbl, gy most replt letben elszr s nagyon jl viselte. 8 hetes korban vettem, s igazi sztr, ahogy lthatjtok a Tokio Hotel TV rszeinkben. Lesz egy plss vltozata is, amely hamarosan kaphat lesz.
INTERVIEW: A kutya?
TOM: Igen, most egy plss llaton dolgozunk, ami gy fog kinzni, mint Pumba.
BILL: Alig vrom, mikor jtszani fog vele.
Q, mint Quartet (kvartet, ngyes)
INTERVIEW: Ngyes?
TOM: Taln meglepen hangozhat, de mi ngyen mr 14 ve alkotunk egy zenekart.
BILL: s nlunk nincsenek a figyelembl fakad veszekedsek s fltkenykedsek, hogy ki adja a legtbb interjt, ki szerepel a fotkon. Sok ms zenekarnl lteznek ilyen feszltsgek, a minkben viszont nem. A legtbben nem szoktk ezt elhinni, de mr azeltt gy voltak leosztva a feladatok, hogy sikeresek lettnk. Mindenkinek megvan a maga feladata, s teret ad a msiknak.
TOM: Mr szinte kicsit elcspeltnek hangzik, igaz?
R, mint “Run, Run, Run”
TOM: A “Run, Run, Run” jut eszembe. Nagyszer vide, nagyszer dal.
BILL: Igen, az a dal egy teljesen j terep volt szmunkra, klnsen szmomra, mert azt sem tudtam, hogy elfogom-e tudni nekelni azt a dalt.
TOM: n sem tudtam.
BILL: De minden szuperl alakult. A korbbi albumokkal szemben, nem alkalmaztunk kln embert, aki a vokl felvtelekrt felelt, magunk vettk fel az neket. gy szmomra ez az egyik kedvenc az j dalok kzl.
S, mint “Star Search”
INTERVIEW: Az S-hez a “Star Search”-t talltam ki.
BILL: Igen, a “Star Search”, az elg rdekes volt, mert az volt az els lmny a kamera eltt.
TOM: Persze, rdekes volt, de azt is elmondhatod: “Star Search”, ami K, mint knos.
BILL: Ha ma megnzem azt a fellps, akkor nagyon cukinak gondolom. Klnsen, mert: “risten, hogy volt ehhez btorsgom!” De azt is el kell mondanom, hogy elg gonosz dolog volt a “Star Search” embereitl, hogy hagytk, hogy az “It’s raining men”-t nekeljem. Nem n vlasztottam azt a dalt, akkoriban mg angolul sem tudtam s fogalmam sem volt mirl szlt az a dal, vagyis most mr tudom, hogy az gbl potyog emberekrl.
TOM: Micsoda seggfejek voltak azok a vlogatn!
BILL: Nem vicc! Komolyan, az hogy hagytk, hogy egy kis src elnekelje azt a csalt, csak azrt, hogy vitt provokljanak.
TOM: n is azt a dalt javasoltam volna neked. (nevet)
BILL: Akkor csak arra gondoltam, hogy kt s fl percem van, hogy megmutassam az embereknek, hogy van egy zenekarom s zenlni akarunk. Mindig elcsbtottam a kamera stbot a prbatermnkbe, ami elg jl slt el.
TOM: Mi zenekarknt csak annyit mondhatunk, hogy hl’ Istennek, hogy kiestl!
BILL: Igen, az j volt, gy visszatekintve. De akkoriban nagyon szomor voltam persze miatta.
T, mint Tom
INTERVIEW: T, mint Tom.
BILL: Tom, rla mg kevesebb mondanival van, mint Georgrl s Gustavrl, haha. Nem, Tommal igazbl olyanok vagyunk, mintha egy embert alkotnnk. Sokan krdik tlnk, hogy nem veszeksznk nha s nincs olyan, hogy nem brjuk elviselni egymst. De nem: egytt lnk, mindent megosztunk, nincs olyan dolog, amit Tom ne tudna rlam.
TOM: s fordtva is gy van.
BILL: Olyan ers a kapcsolatunk, hogy ezt a kvlllk el sem tudjk kpzelni.
TOM: Szmomra mindig fura, mikor ltok ms ikerprokat, akik kzt nincs ilyen kapcsolat, mert szmomra ez teljesen normlis, de nekik egyltaln nem. De taln ez azrt van, mert nem csak a magnletnket osztjuk meg 15 ves korunk ta, hanem a munknkat is. Ezrt nincsenek mr igazbl hatrok.
BILL: Mrmint mi is szoktunk veszekedni, de nincsen nagyobb kvetkezmnye. Egyiknk sem akar utna elkltzni vagy ilyesmi. Ugyanazok a bartaink, ugyanazokat szoktuk csinlni a szabadidnkben, a nap 24 rjban egytt vagyunk. s amit sok ember nem tud s ez igaz, hogy nlklem nem boldogul. Nem vicc, gy van. Elutazhatok egyedl New Yorkba, de Tomnak ez nem megy.
TOM: Mondja az, aki mg kocsit sem tud vezetni.
U, mint Urlaub (nyarals)
TOM: Untenrum… (odalent)
BILL: Haver, mirt nem tudsz msra gondolni? Hihetetlen!
GEORG: Nyarals (urlaub)?
BILL: A nyarals j! A kedvenc helyem a Maldv-szigetek. Egy idben minden vben 2 hetet tltttnk ott…
TOM: Imdom azt a helyet.
BILL: Egy fl vre is otthagyhatnnak. Folyton azt krdik: “Mit szoktl ott csinlni?” De egyltaln nem unalmas. Egyszeren csodlatos ott.
V, mint “Verrkckt nach dir”
INTERVIEW: “Verrckt nach dir”…
BILL: “Verrckt nach dir”? Remek, az els tvs tapasztalatunk. Anyuknk azt mondta neknk, hogy nagyon szemtelenek voltunk a forgatson s bezrtuk a fszereplnt a WC-be, mert csnynak talltuk. Tom mindig azt mondta: “Nem forgatok vele, annak a nnek olyan fura frufruja van.” Egy szp nvel akart forgatni.
INTERVIEW: Hny vesek voltatok akkor?
BILL: Nagyon kicsik, taln 6 vesek?
TOM: Nem, fiatalabbak. Szerintem 5 vesek voltunk. De a f gond az volt ezzel a filmmel, hogy az egyiknknek be kellett pisilnie. Elszr ment a veszekeds, hogy kinek kne, vgl rm hrult a dolog.
BILL: Tet ntttek a nadrgjra, amibl aztn hatalmas drma kerekedett…
TOM: … mert abban a korban voltam, hogy bszke voltam r, hogy mr nem pisilek be…
BILL: Meg akartuk mutatni, hogy mr nagyfik vagyunk. Anyukn llandan azt mondta neknk, hogy ezt csak a film kedvrt kell megtennnk. s aztn bezrtuk a fszereplnt a WC-be s gy eldobtuk a kulcsot, hogy mi sem talltuk meg. A sznszn zokogott utna.
INTERVIEW: Hny ves volt a sznszn?
BILL: 30-as veiben jrhatott.
TOM: Az egsz filmben msfl percig vagyunk lthatak, de mi voltunk a legbonyolultabb sznszek a forgatson.
BILL: Nagyon akaratosak voltunk. Egyszer hesek voltunk s enni akartunk valamit. s mivel szrevettk, hogy minden krlttnk forog, egy bizonyos mrkj kukoricapelyhet krtnk a szllodba, ahol laktunk. De nem volt nekik, mi pedig azt mondtuk: “Ha nem kapunk, akkor nem folytatjuk a film forgatst.”
W, mint “What happened there?” (Mi trtnt ott?)
BILL: W-hez, vlasszuk a “What happened there?” (mi trtnt ott).
INTERVIEW: Tessk?
BILL: Igen, azt rtad az e-mailedben hozzszlsknt a hrom dalhoz, amit zeltknt megjelentettnk az albumhoz.
INTERVIEW: , igen, most hogy gy mondod.
BILL: Ezt nagyon viccesnek talltuk. De az, hogy mi trtnt ott nagyon is passzol, mert taln sok ember teszi fel ezt a krdst. De az a helyzet, hogy nem akartunk mskpp szlni az j albummal. Nem prbltunk meg rettebben hangzani s a sokkal elektronikusabb hangzs sem volt szndkos.
TOM: Csak azt csinltuk, ami tlnk tellett. Ezt rtettem az alatt, hogy hnek maradni nmagadhoz. Ez nem csak azt jelenti, hogy kielgted a rajongk elvrsait.
BILL: Szerintem a sikert nem lehet eltervezni s azt sem, hogy eltervezed, hogy bemsz a stdiba azzal a szndkkal, hogy rsz egy j slgert. Az egyetlen, amit tehetsz, hogy 100%-osan megvalstod, amit te is jnak tallsz. Ha visszatekintek a karriernkre, akkor minden szndkosan trtnt, sehogy mshogy. Teljesen hiteles volt.
TOM: Mskpp nem is menne amgy.
BILL: Mi csak egy olyan albumot akartunk felvenni, amit mi is szvesen hallgatnnk.
INTERVIEW: De a “Mi trtnt ott?”-tal nem a csodlatomat akartam kifejezni, hogy mennyivel mskpp szltok, mint rgen. Nekem egyszeren nem tetszett a “Girl Got a Gun”, mg a “Love Who Loves You Back” egy telitallat! s annak a dalnak is kevs kze van a rgi Tokio Hotel hangzshoz.
TOM: De az a dal is benne volt az album zeltben?
INTERVIEW: Tnyleg?
BILL: risten, nagyon rossznak tallhattad a “Girl Got a Gun”-t, ha nem jutottl el a harmadik dalig. (nevet)
X, mint “xXx – Tripla X” s Xerxsz
TOM: Az egyetlen, ami eszembe jut, az Bill kedvenc filmje a “xXx – Tripla X” s Vin Diesel a kedvenc sznszed.
BILL: Horror. Nem gondolhatnnk valami msra?
GEORG: Xerxsz!
BILL: Igen, szerintem az j lesz. Szeretjk a Halloweent megnnepelni s Xerxsz volt a tavalyi jelmezem inspircija. Mutass pr fott, Tom!
INTERVIEW: , ltom, mint Xerxsz a “300”-ban.
BILL: Pontosan. s Tom te mi voltl? Egy egyszer zombi, igaz?
Y, mint Youtube
BILL: Youtube, ahol megtallhatk a Tokio Hotel TV j rszei. Nagyon j betekintst nyjtanak az letnkbe. Egybknt nagyon viccesre is sikerlt.
Z, mint Zehn Jahre spter (10 vvel ksbb)
INTERVIEW: 10 vvel ksbb. Most mr 10 ve, hogy felvetttek a “Durch den Monsun”-t.
BILL: gy van! Igen, 10 vvel ksbb olyan karriernk lett a zenekarral, amire senki sem szmtott, pedig nem is a “Durch den Monsun”-t akartuk kiadni debtl kislemezknt. Akkor mg nem ismertk a zeneipart, gy gy gondoltam: “Nem rdekel, mit adunk ki. A legfontosabb, hogy van egy kislemeznk.” s nagyon viccesnek talltam, mikor ksbb a mdia azt rta, hogy a sikernk kizrlag a zeneipar gpezetnek ksznhet: Egy tlagos pasi a lemezkiadtl ptette fel a Tokio Hotelt s az rasztalnl tervezte el a diadalunkat.
TOM: Pedig 2 vbe telt mire egyltaln lemezszerzdst kaptunk. Mindenki nemet mondott, mg a Universal is. Amit mg ma sem tud senki sem, hogy neknk elszr a BMG-vel szerzdtnk, ami meglepen j volt, de aztn felbontottk a Sony s a BMG egyeslse miatt, mivel mindenki gy vlte, hogy tbb kltsggel jrnnk, mint nyeresggel. Helyettnk egy msik zenekart szerzdtettek le.
INTERVIEW: Tudjtok hogyan alakultak az dolgaik?
BILL: Szerintem nem tl jl. Ahogy annak sem, aki felbontotta akkor a szerzdsnket. De azt akartam mondani, hogy neknk nem volt profi menedzsmentnk, sem egy mesteri tervnk. Egyszeren csak megtrtnt.
TOM: Egy nagy, el nem tervezett karrier.
A fordtsrt ksznet illeti Betty-t (http://www.tokio-h.com/).